Hört på tåget....

Igår satt jag brevid några ungdomar på tåget och man måste bara älska deras tonåriga svängningar. Från att vi steg på och de var puttinuttiga med varandra till att ha ett stormigt bråk, till att försonas och det under en timmes tid - man kan inte annat än beundra det intensiva liv en tonåring lever.

Saxat från konflikten  (som började med att killen fått pengar av en kompis och tjejen ville inte att han skulle ta emot pengar från sin kompis)

Killen: men bebis, du klagade inte när du fick en tågbiljett och mat av honom, du är så otacksam, han är ju jätteschysst.
Tjejen: jag tänker inte följa med och handla mat, jag vill inte ha någon mat!
Killen: men bebis, du måste ju äta!
Tjejen: vad ska jag med mat till?
Killen (skrattar till): men bebis, lyssna på vad du precis sa, du sa "vad ska jag med mat till", vad ska du annars leva av?Luft? (här sitter han och låtsas ta massa tuggor i luften vilket såg otroligt kul ut).
Tjejen: jag vill inte ha mat längre. Jag är ju så otacksam.

Sen tjafsade de på i säkert en kvart om det. Tills de var överens igen....  tågresan gick väldigt fort och var riktigt underhållande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0