Fredag!

Äntligen helg och jag är så trött efter den här veckan så jag behöver verkligen ta det lugnt några dagar. Igår hade vi sällskap till middagen och det var väldigt trevligt. Lasagne med färska plattor går väldigt fort att göra och kommer att användas fler gånger. Filip är så himla glad när han får besök av sin "tjejkompis" och han är så foglig hela dagen när man berättar att hon ska komma på besök. En kul bisak i det hela är hur hans rum såg ut igår när de var färdiglekta. Shit, jag borde tagit en bild alltså, tror han hade lyckats hälla ut varenda liten pinal han. Men så länge de hra kul så kan det ju kvitta.

I går hade jag så jäkla mycket att göra så jag hann inte skriva ett enda inlägg här. Men jag kan meddela att läxläsningen i Rosengård var en annorlunda upplevelse. Jag fick sitta med en 11-årig jättecharmig kille som ritade en jättefin teckning till Filip när han fick höra att jag hade en son. Jag ska dit nästa onsdag igen och jag tycker att det kändes jättebra att få bidra någonstans där man verkligen behövs. Men det är otroligt slitet och nergånget där i det området där vi höll till, man fick gå genom krossat glas inne i porten för att komma in i vår lokal tex.

I helgen händer följande: ikväll kommer svåger och hans tjej på middag, först ska jag och hans tjej iväg på IKEA och handla present till Filips kusin som fyller år imorgon. Under tiden ska Alex och hans bror fixa till något att äta. Sen blir det väl att sitta och slappa och umgås i all enkelhet. Imorgon ska vi på kalas för Filips kusin som fyllt två år. Före det har vi simmet på förmiddagen. På söndag kommer fyra kompisar över på eftermiddagsfika och vi ska titta på bebbe och lite större bebbe. Det ena parets son har hunnit bli tre månader nu och de andra har en dotter på 9 månader så det ska bli skoj att träffa dem igen och se hur de växt sen sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0