Flanellograftavla

Nu blir det nostalgi och "vill ha"i samma inlägg här. Iaf har jag funderat lite på vad vi ska hänga på väggarna i Filips rum nu när vi börjar bli så klara att vi kan få upp saker där. Sen slog det mig. Jag vill ha en sån tavla vi hade när jag gick på dagis/förskola/lågstadiet. Såna fluffiga tavlor där man kunde fästa djur, textbitar och allt möjligt i pedagogiskt syfte.

Jag googlade igår och sökte på "filttavla". Så outbildat. Så infantilt. När det heter :
FLANELLOGRAFTAVLA.

Så jag har alltså hittat denna relik till salu på vissa kontorsföretag för ungefär en tusenlapp. En sån ska vi ha. Sen kan man också köpa sagor och tillbehör som kan fästas på tavlan också, men det får komma sen. Ska bara hitta vilket företag som levererar till privatpersoner, sen ska det handlas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0