Tur i oturen.....

.... igår när jag skulle till posten och hämta ut mitt paket så kom jag till utlämninsservice (där sömninga ICA-expediter uppgraderats till POSTKASSÖRSKOR). Tror att de har nåt slags omvänd accordersättning, ju färre kunder de hanterar desto högre lön. Fick iaf nummerlappen i min hand och såg att "shit, det är 27 nummer till min tur, detta kommer att ta HELA kvällen". MEN då såg jag den, lappen som någon vänlig själ lämnat ovanpå lappapparaten, den som hade numret efter nuvarande nummer. Och jag tog den och travade glatt fram framför näsan på 26 personer som troligen skulle tälta där hela natten. Det är lycka, sen att lyckan avslutades med notan på 700 kr, det talar vi tyst om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0