Helgen går så fort....

.... i fredags hade vi middag hemma med ett par vänner, spelade lite buzz och hade trevligt. Men vi var så himla trötta allihopa så de drog sig hemåt vid halv tolv.  Vi stupade i säng och sov rätt gott fram till halv nio på lördag morgon. Då drog älsklingen iväg till stugan med sin bror och jag tog med lillplutten ut på stan en sväng, hittade bland annat en träbräda (pussel-liknande) med lite kluriga klossar åt sonen, var lite tveksam då den var från tre år, men då han redan galant klarar föregångaren så chansade jag, och det var tur för han gillade den jättemycket och det var lite utmaning för honom men han klarar den jättefint med lite tankeverksamhet. Jag hittade en ny tröja att ha på jobbet, vilket alltid är välkommet. Det var en skjortliknande sak i svart från Stockholm. Sen på eftermiddagen kom svärföräldrarna och hämtade sonen och tog med honom hem till sig så att jag och älsklingen kunde fortsätta ute i stugan. Nu var fokus att röja inför mäklarens bildtagning på söndagen. Det gick riktigt bra och med lite extra arbetsinsats på söndag förmiddag så hann vi klart. Det enda vi inte gjort nu är att ta bilder i uterummet då där var för mycket bråte. Sen ville mäklaren komma och ta nya utomhusbilder i veckan när det var lite soligare väder än igår (det regnade). Men nu har de nyckel och kan komma och gå som de vill. Lördagkväll var vi och käkade hos svärföräldrarna och det var tacksamt att få färdiglagad mat efter eftermiddagens slit i stugan.

Söndag blev inte så mycket gjort, vi var i stugan på förmiddagen sen var vi hemma på eftermiddagen och bara tog det lugnt, jag och sonen sov nån timme medans älsklingen åkte och spelade bordtennis med sin bror. Sen var det dags för simmet, men när vi kom dit så var det bara en lapp där som sa "stängt pga sjukdom" så vi fick vända hemåt igen. Jag tyckte så synd om lillskrutten som älskar sitt sim, men vad ska man göra, han verkade inte ta det överdrivet hårt heller som tur är. Kvällen avslutade jag och älsklingen med att se "the curse of the golden flower" (kinesisk inspirerad från gamla tider typ). Vi konstaterade att just denna genre är en som vi inte sett så många filmer inom (Crouching tiger hidden dragon är väl den andra vi sett) och att vi troligen inte kommer att se så jättemånga heller då ingen av oss riktigt fastnar för denna typ av film. Men nu har vi iaf sett den och den var rätt ok ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0