Klappjakt!

Idag ska jag försöka hinna in till en affär och hitta julklapp åt Alex innan jag går hem. Har några uppslag men vet inte om det blir bra, så jag måste kika i ett par butiker. Annars är dagen rätt så seg, nu börjar det bli mörkt ute och klockan är bara strax efter tre, bläh. Idag kände jag att jag kommer att sakna att inte få se snön i jul, eftersom vi ska stanna i Skåne. Kanske en utflykt till norra skåne nån dag i julhelgerna kan råda bot på det, ibland får de ju snö däruppe när vi har grönt härnere.

Imorgon är det sista dagen innan helgen och det känns skönt, vi ska ha luciafirande på dagis på eftermiddagen och sen åker vi till Lomma direkt efteråt, så det ska bli trevligt, fick ju ställa in förra veckans Lommabesök då jag blev sjuk.

Till veckan är det nog dags att ta en runda på stan för lite julklappsshopping, hoppas på lite sällis, då det är roligare (så kan man kanske "råka" landa på något mysigt cafe också och sitta nån stund).

Hela familjen ska förresten på gospel-julkonsert, det är några kollegor till mig som ska dit då en av kollegorna har en man som sjunger i kören. Det brukar tydligen vara fullsatt så man får vara ute i god tid. Passar perfekt då vi pratat om att gå på någon julaktivitet i kyrkan och det här är inte alltför kyrkligt utan lite mer lättsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0