Räserfart

Där står man varje söndag kväll och undrar vad som egentligen hände. Vart tiden tog vägen. Varför helgen som nyss började nu redan är slut. Jag beklagar mig inte, det tyder ju på att man haft roligt. I alla fall om man ska tro det lite lätt scoutiga uttrycket "tiden går fort när man har roligt". Jag har ibland funderat på det där och då har tankegångarna gått ungefär så här: ska man ha ett jävligt roligt och kort liv, eller ska man ha ett tråkigt liv som känns så mycket längre? Jag vet fasen inte vilket jag föredrar, just nu försöker jag ju ändå leva efter det förstnämnda, det är så jäkla tråkigt att ha tråkigt om ni förstår vad jag menar. Men tänk utifall att. Om det faktiskt är så att mitt liv skulle kännas 20 år längre om jag hade tråkigt lite oftare. Helt plötsligt ter sig ordet tråkigt inte så pjåkigt. Nåja. Ni som vågar testa kan väl underrätta mig om resultatet, tror jag håller mig till alternativ nr 1 för säkerhets skull. Så man inte sitter där på ålderdomshemmet gammal och grå bara för att inse att även de som hade tråkigt också sitter där brevid en..... samtidigt trots all deras tristess......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0