Morgonprogram med kraftig benstomme!

Jag har hittat ett riktigt soft och skönt morgonprogram på radio. Inte massa jäkla kackelpellar som sitter och kläcker den ena "skojiga" kommentaren efter den andra (det enda som saknas är pålagda trumvirvlar efter varje ord de säger). Nä nu snackar vi ett down-to-earth program där de snackar om lite ditt och datt och aktuella saker utan att bli för pretto. Det är Juan och Susanne på Din Gata som har en riktigt bra synk emellan sig och sköna radioröster också (jag är helt förälskad i Juans dialekt). Jag brukar slå på deras program på morgonen och lyssna när jag vaknar till liv. Ibland pratar de om allvarliga saker som mobbing, ibland pratar de om vikten av kompisar och om senaste helgens händelser. Sluta aldrig med ert morgonprogram för då får ni en snigel i ögat!!!!

Varning däremot för eftermiddagsprogrammet, inte alls i samma kaliber, då håller nämligen "det är jag som är Ehsan" låda. Han är i mitt tycke lite mer i samma klass som de kommersiella kanalerna där det mest tycks handla om att framhäva sig själv och gapa högst. Av någon outgrundlig anledning är det just Ehsan som fått äran att sändas rikstäckande på eftermiddagarna. Shame shame shame. Men som de brukar säga gillar man det inte så är det bara att byta kanal och det är det jag gör på eftermiddagarna. Man får int´ bli bitter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0