Livets val..

Just nu är jag inne i vad jag tror är lite av ett vägskäl yrkesmässigt. Det är nu jag ska göra "det stora valet". Antingen fortsätta hanka mig fram i nuvarande yrke och vara nöjd och ha det helt ok, eller "göra karriär" som det så fint heter. Jag har blivit headhuntad från flera håll och det råder inget tvivel om att jag har efterfrågad kompetens och en CV som dessutom sticker ut tack vare engagemang i kårliv och annat. Att jag är tjej i IT-branschen med teknisk bakgrund och ambitioner inom projektledning och affärskonsulting är inte direkt nån nackdel. Där jag är nu har jag det "bra". Det är tryggt men ger inte särskilt stora utmaningar, jag kommer alltid att få uppdrag som jag klarar och inte så mycket sporre att utvecklas mer heller. I båda jobben jag sökt finns det gott om utrymme för utveckling, lönen är bättre, men jag vet inte hur det kommer att bli, jag har sagt ifrån att jag inte är intresserad av jobb som innebär massor av övertid så det är helt grönt på det området, men det kanske ändå inte blir lika fritt som idag. Man vet vad man har men inte vad man får. Jag känner att om jag vill ha en karriär som utmanar mig lite mer så är det nu jag har chansen att få det jobb jag vill ha, men då måste jag ge upp tryggheten jag har idag och våga ta steget. Just nu väger jag fram och tillbaka och frågar allt och alla vad de tänker och tycker. Allt för att slutligen göra rätt val. Så ni som jag känner som tycker att jag är allmänt pain-in-the-ass just nu - ha tålamod, snart har jag förhoppningsvis gjort mitt val och kan sluta älta detta och förhoppningsvis också sova gott om nätterna igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0