Seriösa journalister

I förra veckan stötte jag ihop med en granne som är mot vår ombildning till bostadsrätt. Jag ertappade henne med att försöka pumpa info från en annan person (hon själv få rinte så mycket info längre eftersom de sagt blankt nej till hela affären). Jag sa till henne "du får gärna fråga mig om det är något du undrar". Stackare. Hon blev helt förvirrad och började snacka om att hon läste till journalist och tänkte göra ett reportage om ombildningar och undrade om hon fick intervjua mig. Sure thing. Men jag spelade med och sa att det går bra. Som att hon ens tänkt göra nåt sånt. Som att man som seriös journalist skulle göra en artikel om nåt som man själv är så insyltad i som detta (hon och hennes man motarbetar ombildningen nämligen). Yrkesetik är sista kursen på journalistlinjen eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0