Helgen slut

Har varit en bra helg. Igår firade vi Alex pappa som fyllde år, fast det blev inte så långt firande för Alex del, han var på Whiskymässan på Slagthuset och dök inte upp på kalaset förrän vid halv åtta på kvällen. Men de hade haft väldigt trevligt så det var ju skoj. Idag var vi ute i stugan och rensade massa skräp, vi ska sälja den till våren har vi bestämt så nu ska vi bara göra oss av med massa skrot, fixa till massa småfixar och skönhetsfläckar så att vi lättare kan sälja den sen. Vi har kommit fram till att vi hellre gör något roligare med vår tid än att vara därute, där vi mestadels jobbar ohc sliter ändå. Förhoppningsvis har ju värdeökningen gjort att det blir en bra slant över som vi kan ha som kontantinsats om vi hittar ett hus. Sen har vi haft en lugn och skön söndag, svågern och Filips kusin Valentina kom förbi en sväng med ett par vänner och deras barn så det blev lite umgänge med dem. Sen käkade vi sushi till middag (ingen av oss orkade laga mat). Ikväll har vi plöjt igenom de sista Heroes avsnitten och nu är vi helt klara med hela säsongen. Shit vilken spänning. Jag gillar skarpt den serien så jag hoppas de gör nåt vettigt av nästa säsong. Dags att sova nu så man orkar med morgondagens utmaningar. Ser fram emot att ta upp problematiken från i fredags med en strulande plotter i Hässleholm, HP ska komma ut på besök då så jag hoppas de får rätt på den, annars är tempot bra i projektet så det känns riktigt bra och hoppfullt att slutföra det innan jag börjar hos min nya arbetsgivare i januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0