Plockepinn

Jag och min syster som är på besök gjorde slag i saken och gick till Plockepinn och käkade i fredags. Jag har länge velat gå dit men det har inte blivit av. Nu är jag glad att vi gjorde det. Det är så att menyn består av små rätter som man själv väljer ihop till en måltid. Jag tog pilgrimsmussla, lufttorkad skinka (nä jag orkar inte ens försöka stava till pråschutto ;-), kronärtskocka, getostfylld paprika och en shitake sallad. Sen tog jag nån grönmögelost som lite kronan på verket. Allt var verkligen supersmarrigt. Syster tog en kyckling, pommes, getostfylld paprika, quesadillas och en rostad majskolv. Hon var också nöjd. Så jag kan verkligen rekommendera det stället, vi hade turen att hamna vid ett lågt bord med fåtöljer som stolar vilket gjorde att man gärna satt kvar en extra stund. Vi hade inte förbokat och kom dit en fredagkväll, men det gick bra ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0