10 orsaker (och några fler) att älska bröllop.....

Fasen vad bröllop är härliga tillställningar. Har precis landat hemma i verkligheten efter två dagars underbar vistelse på ett slott där en av mina äldsta väninnor gifter sig . Lite kaosartat var det eftersom vi var cirka 100 gäster på bröllopet och alla skulle bo på slottet och de hade väldigt få städerskor. När klockan var 13 så började alla som inte fått sina rum än att svettas lite (eller jäkligt mycket om jag ska vara ärlig). Jag skulle  locka håret och bröllopet började kl 15 och vi var tvugna att köra kl 14.30 absolut senast för att hinna. Så när vi fick rummet runt kvart över ett (då var det inte städat men vi lyckades deala till oss med städerskan att vi fick ha rummet och göra oss i ordning och att hon städade efter vi dragit) så blev det speedat tempo. Men vi kom till kyrkan i tid. Vigseln var jättefin och en del annorlunda detaljer förgyllde det hela: säckpipa för både in- och utgångsmusik samt en operaduett som "mellanspel". Sen eftersom brudgummen är reservare så blev det lite pangpang med kanoner och så fick brudparet gå under dragna svärd (eller vad det nu kallas, men eftersom alla vet vad ett svärd är så får ni som har tvångsmässiga besserwissersymtom stå ut). Sen åkte de raggarbil tillbaka till slottet där solen visade sig lagom tills vi skulle skåla i skumpa och äta snittar - I LIKE!! Efter en stunds minglande i solskenet så blev det dags för middag och jag hamnade brevid en mycket artig kille som skötte sin roll som bordsherre klanderfritt. Inte så lång middag 3,5 timmar och inga sömninga tal heller gjorde att festen inte tappade tempo. När middagen var klar bröt vi upp och fick kaffe med avec en trappa upp i slottets bibliotek. Sen drog discot igång och baren öppnade och så var det klackarna i taket som gällde fram til ca 02.00 då korv med bröd serverades i en annexbyggnad. Jag måste säga att det var imponerande samordnat och allt klaffade suveränt. Maten var underbar och vinet riktigt bra. Imorse blev det brunch tillsammans med alla andra gäster innan det var dags att dra sig hemåt. En superduperhelg och jag är så glad att min väninna har hittat en kille som hon trivs så bra med. De strålar verkligen av lycka och kärlek och de har så kul ihop. Perfect match.

Nu börjar det bli dags att slänga sig i soffan och softa hela kvällen lång, de förtjänar man efter 60 mils bilresa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0