Sy upp klänning

Så har jag då äntligen bestämt mig.  Jag ska sy upp klänning till min barndomsväns bröllop i maj. Har velat fram och tillbaka : köpa eller sy up, sy upp eller köpa. Men nu har jag fixat tyg, måttat mig hos sömmerska och hittat vilken typ av klänning jag vill ha. Det är ett högtidsbröllop så det ska vara hellång galaklänning. Jag infogar lite bilder längre ner på modeller jag gillar på klänning samt tyget jag köpt. Jag har bestämt mig för någon typ av halterneck modell, men inte exakt hur den ska se ut. Det är lättare att se längre fram när man börjar prova ut den. Det  finns många val att göra, vilken ringning ska man ha (oval, rund, kantig, lite högre, visa lite klyfta osv), hur halternecken ska sitta (långt ut på livet, lite tätare, brett band som går bakom nacken eller bara lite tunnare), hur kjolen ska se ut (ställas ut rätt högt upp på kroppen eller bara vara utsvängd längre ner). Hmm jodå så nog finns det utrymme för beslutsångest än. Jag har dock hittat ett antal modeller och man ser rätt fort en gemensam nämnare för dem oavsett vilka ringningar, axelbandslösningar osv de har så det känns som att jag är inne på samma spår. Nåja hur som helst ska det bli SÅ skoj att få gå på ett riktigt festligt bröllop i maj och jag hoppas kunna gå dit i en jättefin klänning som jag trivs bra i.


Klänningstyget (mörkröd thaisiden)


Halterneckmodell jag gillar skarpt!



Gillar kjolformen på denna klänning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0