Soft söndag.....

Igår var det en rätt skön dag, vi lufsade runt här hemma och hade det mysigt, städade lite och tog det lugnt. På eftermiddagen var jag på en förhandsvisning av filmen "La vie en Rose" som handlar om Edit Piaf's liv. Det var en riktigt mörk film - hon hade ett sorgligt liv. Jag bjöd med svägerskan (känner inte så många andra som intresserar sig för denna typ av filmer) och trots att filmen var 2 h 20 min lång så kändes den inte alls seg. När vi kom hem var det till att rusa iväg direkt till en av våra grannar, jag skulle på möte om vårat ombildning-till-bostadsrätt-projekt. Det tog som tur var inte så lång tid så efter en halvtimme var jag hemma igen och vi kunde bänka oss vid matbordet och njuta av älsklingens hemgjorda fiskgratäng. Sen umgicks vi en stund med svägerskan och hennes man. När de gick hem så såg vi "Beck - advokaten". Det var en helt ok film, fast tyvärr är jag lite besviken över att de sista Beckfilmerna nu spelats in (eller iaf Persbrandts sista vilket för mig är lika med att alla anledningar att se dem försvinner typ :-)). Samtidigt har Wallander tagit bort en av de karaktärerna jag gillade (Stefan) och eftersom Johanna Sällström så tragiskt tog livet av sig så försvann typ alla mina anledningar till att titta på dem med. Så vad händer med svensk kriminal-film nu???

Idag ska jag iväg på en ITIL-utbildning med jobbet så svägerskan ska passa Filip en stund. Imorgon ska jag intervju för ett uppdrag som de behöver projektledare till, ska bli spännande att se om jag får det. Min chef tror på att jag är rätt person, hoppas bara kunden håller med.

På klänningsfronten inget nytt, jo förresten, jag har hittat underkläder jag ska ha på mig nu, så när jag hämtat dem imorgon så ska jag ringa sömmerskan så sätter hon igång och klipper och syr så jag kan komma in på en ny provning snart. Det ska bli riktigt spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0