Melodifestivalen & schlöö söndag.....

Vi hade några vänner här hemma och drog igång vår projektor för att ytterligare förstärka upplevelsen ;-). Det var en helt ok melodifestival, jag är väl inte den som varit ett hängivet fan (om man bortser från 80-talets glansdagar när jga älskade schlagerfestivalen) men det var faktiskt helt ok.

Idag är det en seeeeg söndag. Älsklingen är krasslig så jag och sonen får roa oss lite på egen hand. Har kikat på husannonser i tidningen idag, jag är JÄKLIGT sugen på ett nybyggt hus, hittade några riktigt trevliga som ska byggas i Vintrie utanför Malmö. Det ligger lite lagom nära det mesta: Öresundsbron, motorvägen och inte så långt in till Malmö centrum heller. Lättillgängligt är väl det bästa ordet man kan beskriva det med. Men jag är lite tveksam eftersom de bygger citytunneln (tågförbindelse till Danmark) där i krokarna, så man vill ju helst inte ha ett hus som passeras av tåg dygnet runt. Men men, var sak har sin tid, nu är det prio på att försöka få fart på bostadsrättsbildningen här i huset så vi kan göra en liten vinst på lägenheten och SEN kan man fundera på hus. Vi har ju vår kolonistuga också som ökat en del i värde så det ser rätt ljust ut för vår del när det gäller att skrapa ihop en kontantinsats iaf. Sen får vi väl se var vi hamnar.

I eftermiddag (om maken orkar) så ska vi till hans syster och käka ostfondue - MUMS!

Dagens schlööö-outfit:
Vita mysbyxor, Cubus
Grå huvtröja m. dragkedja, Bikbok
Mystofflor, ASOS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0